Christie in zee met Sahara Benelux

Wij zijn trots op het exclusief partnership BENELUX. Met wereldspeler Christie spelen we in de Premier League met non-touch LCD displays!

EINDHOVEN – Sahara Benelux heeft de exclusieve verkooprechten voor de Benelux voor de high performance 4K LCD displays van wereldspeler Christie verworven. De komende maanden zet Sahara haar reseller-netwerk in om de snelgroeiende markt in Nederland, België en Luxemburg te veroveren.

Daarmee krijgt Christie met de Acces Panels serie een ijzersterke vertegenwoordiging op de Benelux-markt van grote LCD panels van 55 tot 86 inch. Deze high performance panels worden in toenemende mate gebruikt op vergaderlocaties en in boardrooms. Maar ook in musea en theaters, retail, horeca, de financiële sector en in de gezondheidszorg. Elk jaar worden er in de Benelux naar schatting 15.000 nieuwe LCD displays verkocht aan eindgebruikers.

De stap van Christie om met Sahara Benelux in zee te gaan is vanwege het ijzersterke reseller-netwerk van de onderneming uit Eindhoven in de Benelux. Maar ook voor de servicegerichtheid en de ruime ervaring in de verkoop van AV-producten.

Tot dusver werd de Benelux-markt voor de Christie Access Panels bewerkt vanuit Frankrijk en Groot-Brittannië. De samenwerking met Sahara Benelux zal ertoe leiden dat de huidige dominante marktpartijen Samsung, Philips en LG er met Christie een volwaardige concurrent bij krijgen. Vooralsnog wordt het komende jaar gemikt op een marktaandeel tussen de 10 en 13%.

Bernard Gosselink, CFO van Sahara Benelux, ziet de exclusieve samenwerking met Christie als een belangrijke stap om de markt van non-touch schermen met dit wereldmerk met volle kracht te betreden.

,,Christie is een wereldspeler op dit gebied”, aldus Gosselink. ,,We zijn blij dat we als partner de Benelux-markt kunnen gaan bewerken en oplossingen kunnen bieden voor eindgebruikers van de LCD displays. Met onze knowhow en ruime ervaring in de markt verwacht ik dat we veel meerwaarde kunnen bieden aan de kopers van de schermen. We zijn met Sahara Benelux zeer competitief ingesteld. We willen een zo hoog mogelijke kwaliteit en met Christie hebben we een merk dat speelt in de Premier League.”

Het netwerk van de Sahara House of Companies van bijna 1.400 AV-relaties biedt Christie een complete en efficiënte manier om de voordelen van de nieuwe Christie Access Series tot het grootste en breedst mogelijke publiek op vrijwel iedere belangrijke verticale markt te brengen.

Christie Miles Donovan

Miles Donovan, senior EMEA Channel Development Manager van Christie Digital, is enthousiast over de nieuwe samenwerking in de Benelux-regio. ,,Het netwerk van de Sahara Benelux van bijna 1.400 AV-relaties biedt Christie een complete en efficiënte manier om de voordelen van de nieuwe Christie Access Series tot het grootste en breedst mogelijke publiek op vrijwel iedere belangrijke verticale markt te brengen,” zegt Donovan. ,,Daarnaast biedt Sahara Benelux een uitgebreid programma van training, service en ondersteuning en daarmee voegen ze waarde toe aan de verkopen in de Benelux van de nieuwe Christie LCD panels.”

,,Komende weken zullen wij ons dealernetwerk gaan informeren naar de mogelijkheden”, aldus Gosselink. ,,De verwachting is dat de markt voor grotere LCD panels de komende jaren alleen maar zal gaan toenemen.”

Hij spreekt bovendien over een ‘razendsnelle upgrade’ die ertoe zal leiden dat de komende jaren de vraag naar schermen met een grootte van 65 tot 75 inch ook doorzet. ,,De trend van nu en de komende tijd is dat mensen graag naar grotere schermen willen kijken,” zegt Gosselink.

Volgens Gosselink biedt Sahara Benelux met de Christie-displays persoonlijke service en drie jaar garantie aan de eindgebruiker. Christie Acces serie is in de Benelux in vier maten beschikbaar. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat de 55/65 inch-schermen 16 uur op een dag aan staan, terwijl de grotere displays van 75/86 inch dag in dag uit 24 uur draaien.

Gosselink: ,,Als er sprake is van een technisch probleem wordt het scherm via onze swapservice bij de eindgebruiker meteen vervangen. De persoonlijke benadering van de klanten onderscheidt ons van de anderen. We gaan voor het topproduct Christie en voor de persoonlijke service op maat van Sahara Benelux in onze gemeenschappelijke benadering van de Benelux-markten. Daarom hebben we groot vertrouwen in deze nieuwe samenwerking, die inmiddels zijn beslag heeft gekregen. Dit zal tot een impuls van de verkopen leiden door een gezamenlijke aanpak, ook met ons reseller-netwerk.”